هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

هفت بهشت

دارالسلام، دارالجلال، جنت المأوی، جنت خلد، بهشت عدن، بهشت فردوس و جنت نعیم، نام بهشت های هفت گانه ای است که در متون روایی و تفسیر ی آمده است.

بهشت در واقع یکی است و دارای مراتب و درجاتی است که به تناسب آن مرتبه و درجه، اسم خاص و معینی دارد.
پیوندها

۵ مطلب در ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ثبت شده است

تمامى احوال و آثارِ انسان هاى خوشبخت و کیفیت طریقه و سیره آنان و علتِ نجات و رفع درجات آنان، که در قرآن آمده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۵۹
مهدی رضایی

با وجود زبان های متعدد و گوناگونی که در جهان وجود دارد قرآن کتاب آسمانی آخرین دین الهی، زبان عربی نازل شده است و از سوی دیگر پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله وسلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز توصیه به تلاوت قرآن با همین الفاظ عربی کرده اند.
از این سۆال برای ما پیش می آید که آیا در زبان عربی ویژگی خاصی وجود دارد که قرآن به این زبان نازل شده است و آیا در زبان های دیگر این ویژگی وجود نداشت و اگر به زبان های دیگر نازل می شد اعجاز آن محقق نمی شد؟ برای پاسخ به این سوالات لازم است نظرات زبان شناسان و مفسرین و فلسفه نزول قرآن را بررسی کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۵۶
مهدی رضایی


رم یکی از مهمترین عواملی است که هنگام خرید کامپیوتر و یا لپ تاپ باید بهش توجه کنید . در لپ تاپ به دلیل اینکه اولا شرکت سازنده قبل از شما و بهتر از شما حواسش به سخت افزار موجود در لپ تاپش هست ، مقدار RAM رم به درستی انتخاب میشه اما در کامپیوتر رومیزی اینطور نیست ، اینکه کدوم مارک RAM رم رو انتخاب کنید ، چند تا RAM رم ، چه فرکانسی ، چه مقدار حافظه و هزار و یک ابهام دیگه که قصد دارم در این پست تا جایی که سوادم بهم اجازه میده رفعشون کنم . پس تا انتهای پست همراهم باشید ، ضرر نمی کنید قطعا .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۴۵
مهدی رضایی



یکی از موارد سوگ بیمارگونه، مزمن شدن آن است. در این مواقع فرد عزادار برای مدتی طولانی تر از آن چه به طور معمول وجود دارد علایم افسردگی و بی قراری از خود نشان می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۱۸
مهدی رضایی


اینکه چرا زنانی که قرار است مدیر خانه، پرورش‌دهنده نسل فردا و تکیه‌گاه عاطفی و روانی برای اعضای خانواده خویش باشند، قدم به عرصه چنین نابهنجاری‌های رفتاری می‌گذارند، موضوعی است که باید آن را از آسیب‌شناسان اجتماعی جویا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۱۳
مهدی رضایی